انجیر نی ریز موجب قتلی در خوزستان شد

مصرف بیش از حد یا به صورت جداگانه، انجیر نی ریز می تواند مسئول علائم گوارشی ناخوشایند باشد: نفخ، اسهال و غیره. در واقع، اگر در برخی افراد به مبارزه با یبوست کمک کند، می تواند برای برخی دیگر نیز اثر ملین داشته باشد. در این زمینه، همه چیز در مورد تحمل است و شما باید به بدن خود گوش دهید.

اصطلاح “انجیر” در قرن سیزدهم ظاهر شد. این کلمه از فیگو پروانسالی گرفته شده است که آن را از فیکوس لاتین به عاریت گرفته است. این شکل جایگزین شکل رایج fie و شکل دیالکتیکی فیگ شد که تا پایان قرن دوازدهم رایج بود. نام لاتین احتمالاً از عبری feg گرفته شده است.

گلابی خاردار متعلق به یک خانواده گیاه شناسی کاملاً متفاوت است. در واقع میوه کاکتوس گلابی خاردار نوعی کاکتوس است. درخت انجیر بومی غرب یا جنوب غربی آسیا، تنها درخت از بین 600 تا 800 گونه فیکوس است که میوه آن در مقیاس تجاری تولید می شود. گونه های دیگر برای تولید لاتکس که برای تولید لاستیک و یا به عنوان گیاهان زینتی داخلی و خارجی استفاده می شود، کشت می شود.

انجیر در کنار خرما، زیتون و انگور مهمترین میوه در رژیم غذایی تمدن های باستانی حوزه مدیترانه بوده است. با توجه به بقایایی که در حفاری محوطه‌های نوسنگی در خاور نزدیک یافت شد، قدمت کشت درخت انجیر به حداقل 4000 سال قبل از دوران ما بازمی‌گردد.

فنیقی ها، مصری ها، کرتی ها، یونانی ها و رومی ها همگی به این درخت احترام می گذاشتند و آن را پرورش می دادند. مانند بسیاری از گیاهان غذایی دیگر، رومی ها آن را به بقیه اروپا معرفی کردند.

از اواخر قرن هشتم، آن را در فرانسه، به ویژه در باغ های شارلمانی کشت می کردند.فاتحان اسپانیایی آن را در قرن شانزدهم به مکزیک معرفی کردند.

سپس، در قرن هجدهم، مبلغان میسیونر آن را در مأموریت های کالیفرنیایی خود مستقر خواهند کرد، از این رو، Mission نامیده می شود که یکی از رایج ترین انواع انجیر را دارد. درخت انجیر گیاهی با آب و هوای گرم و خشک در کشورهایی مانند ترکیه، مصر، یونان، ایران و مراکش به طور گسترده کشت می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.