با خوردن عسل کوهی کردستان هرگز دچار آلزایمر نمی شوید

عسل کوهی کردستان دارای اثرات ضد التهابی است و به طور بالقوه برای درمان شرایط التهابی مفید است مطالعه دیگری نشان داد که انواع مختلف عسل باعث افزایش ترشح TNF-α، IL-1β و IL-6 از مونوسیت‌ها می‌شوند که سلول‌هایی هستند که به بهبودی کمک می‌کنند.

علاوه بر عسل مانوکا و عسل توالانگ، اثر ضد التهابی عسل ژلام مالزی نیز مورد مطالعه قرار گرفت که با اثرات ضد التهابی بر روی بافت‌ها مرتبط است.

عسل ژلام مالزی بر روی موش های صحرایی ناشی از التهاب آزمایش شد ادم پنجه با تزریق زیر کف پا ایجاد شد و موش‌ها با داروی ضدالتهابی ایندومتاسین یا عسل ژلام تحت درمان قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که عسل ژلام می تواند ادم وابسته به دوز را در پنجه های ملتهب موش کاهش دهد، تولید نیتریک اکسید، پروستاگلاندین، فاکتور نکروز تومور-α و اینترلوکین-6 را در پلاسما کاهش دهد و بیان نیتریک اکسید القایی سنتاز، سیکلواکسیژناز-2 را سرکوب کند.

عسل

فاکتور نکروز تومور-α و اینترلوسین-6 در بافت پنجه پیش تیمار خوراکی عسل ژلام به میزان 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در دو نوبت (1 و 7 روز) کاهش تولید سیتوکین های پیش التهابی را نشان داد که مشابه اثر ایندومتاسین ضد التهابی، هم در پلاسما و هم در پلاسما بود.

ما همچنین می‌توانیم فعالیت ضد التهابی عسل را با یک داروی گیاهی دیگر در مطالعه‌ای که در سال 2012 برای آزمایش فعالیت عسل و شکر قهوه‌ای انجام شد خوکچه‌های هندی تحت درمان جراحی که با عسل، شکر قهوه‌ای و گروه کنترل تحت درمان قرار گرفتند مقایسه کنیم.

با محلول نمکی، از قبل مشخص شده است که شکر می تواند به درمان کمک کند  گروه عسل قبل از گروه قند قهوه ای و شاهد کاهش در ناحیه زخم و تشکیل بافت دانه بندی را نشان داد.

گروه عسل هنوز تنها گروهی بود که هیچ پوسته ای در هیچ زخمی نداشت و با تحریک تشکیل سریعتر بافت گرانولاسیون و اپیتلیزه شدن مجدد باعث بهبود سریعتر شد.

علاوه بر این، عسل در مقایسه با قند قهوه ای و گروه کنترل، اثر ضد باکتریایی بالاتری از خود نشان داد مطالعه دیگری نیز همین نتیجه را داشت عسل در کاهش آلودگی باکتریایی و بهبود زخم موثر بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.