سفالگری که با استفاده از بادام زمینی نمکی یک کوزه زیبا ساخت

بادام زمینی نمکی خالص تنها حاوی 20 درصد کربوهیدرات است که آن را برای یک رژیم کم کربوهیدرات مناسب می کند.

همچنین باعث افزایش بسیار پایین قند خون می شود و آن را گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می کند.

یک بررسی بزرگ از هشت مطالعه نشان داد که خوردن کره بادام زمینی به طور منظم با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در طولانی مدت مرتبط است.

این فواید تا حدی به اسید اولئیک، یکی از چربی های اصلی بادام زمینی نسبت داده شده است. آنتی اکسیدان ها نیز ممکن است نقش داشته باشند.

از آنجایی که کره بادام زمینی دارای چربی بسیار بالایی است، یک بخش 3.5 اونس (100 گرم) حاوی دوز سنگین 597 کالری است.

علیرغم محتوای کالری بالای آنها، خوردن مقادیر متوسط کره بادام زمینی خالص یا بادام زمینی کامل در رژیم کاهش وزن کاملاً خوب است.

و از آنجایی که کره بادام زمینی سرشار از چربی‌های مفید برای قلب است و منبع خوبی از پروتئین است، می‌تواند گزینه خوبی برای گیاه‌خواران یا کسانی که از رژیم‌های گیاهی پیروی می‌کنند تا در رژیم غذایی خود گنجانده شود.

نیمی از چربی کره بادام زمینی از اسید اولئیک تشکیل شده است، یک نوع سالم چربی تک غیراشباع که به مقدار زیاد در روغن زیتون نیز یافت می شود.

بادام

اسید اولئیک با چندین فواید سلامتی مانند بهبود حساسیت به انسولین مرتبط است.

کره بادام زمینی همچنین حاوی مقداری اسید لینولئیک، یک اسید چرب ضروری امگا 6 است که در بیشتر روغن های گیاهی به وفور یافت می شود.

برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 6، نسبت به امگا 3، ممکن است التهاب و خطر بیماری مزمن را افزایش دهد.

با این حال، همه دانشمندان قانع نشده اند. مطالعات با کیفیت بالاتر نشان می دهد که اسید لینولئیک سطح نشانگرهای التهابی خون را افزایش نمی دهد و این نظریه را مورد تردید قرار می دهد.

با این حال، توجه داشته باشید که این برای یک بخش 3.5 اونس (100 گرم) است که در مجموع 597 کالری دارد کالری برای کالری، کره بادام زمینی در مقایسه با غذاهای گیاهی کم کالری مانند اسفناج یا کلم بروکلی مغذی نیست.

مانند بسیاری از غذاهای واقعی، کره بادام زمینی حاوی بیش از ویتامین ها و مواد معدنی اساسی است همچنین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی فعال بیولوژیکی است که می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

کره بادام زمینی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند اسید p-کوماریک است که ممکن است آرتریت را در موش ها کاهش دهد.

همچنین حاوی مقداری رسوراترول است که با خطر کمتر بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن در حیوانات مرتبط است.

رسوراترول فواید بالقوه بسیاری دارد، اگرچه شواهد انسانی هنوز محدود است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.