پخت شیرینی کلمپه کرمانشاه با پودر طلا دردسر ساز شد

گفته می شود که شیرینی برای اولین بار توسط مصریان باستان ساخته شد. تاریخ به ما می گوید که یونان و روم شیرینی هایی را با بادام، آرد، عسل و دانه درست می کردند.

ایرانی ها نیز در شیرینی پزی معروف هستند و یکی از شیرینی های خوشمزه شیرینی کلمپه کرمانشاه است که نوعی شیرینی سنتی ایران می باشد.

و هنگامی که شکر برای اولین بار به اروپا وارد شد، منجر به انقلابی در شیرینی ها شد. فرانسه، ایتالیا، و اسپانیا، سوئیس برخی از شگفت انگیزترین شیرینی هایی را که هنوز هم استفاده می کنیم، ایجاد کردند.

اگر به صورت آنلاین جستجو کنید، اعداد مختلفی برای انواع خمیر شیرینی به دست خواهید آورد. برخی می گویند پنج نوع شیرینی وجود دارد و کسانی هستند که می گویند 15 نوع شیرینی یا بیشتر وجود دارد. هیچ کدام اشتباه نیست، زیرا واقعاً بستگی به این دارد که چه چیزی در لیست خود قرار دهید.

شیرینی

دو نوع اصلی شیرینی، خمیرهای لمینت و خمیر بدون لمینت هستند.

لمینت به این معنی است که چربی بین لایه‌های خمیر مانند پفک، کروسان و دانمارکی تا می‌شود.

بدون لمینت جایی است که چربی به آرد مالیده می شود، مانند کراست ما برای پای، تارت، و کیچ. بریوش نیز نوعی شیرینی بدون لمینت در نظر گرفته می شود، اگرچه ما اغلب از آن به عنوان نان یاد می کنیم.

با این حال، همه شیرینی ها از مواد اولیه آرد، چربی و آب استفاده می کنند. رایج ترین چربی کره است. و با این حال، شورتنینگ، گوشت خوک یا روغن نیز می توانند استفاده شوند.

در حالی که مواد تشکیل دهنده مشابه هستند، آنها در نسبت های مختلف، روش های مختلف و دماهای مختلف استفاده می شوند. این باعث ایجاد انواع شیرینی می شود. اما، اجازه دهید یک مقدمه کوتاه در اینجا انجام دهیم.

کراست پای یا پات بریز یک خمیر شیرینی پایه است که از آرد، کره و آب سرد به عنوان مواد اصلی استفاده می‌کند. می توان از آن برای پای های شیرین استفاده کرد، مانند پای سیب، که از پوسته پای دوتایی استفاده می کند، یا پای اسپند با استفاده از پوسته پای تکی.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.