پودر گوشت ماهی شیراز که به عنوان مصالح ساختمانی کار گرفته شد

این مطالعه برای تولید برخی پودر گوشت ماهی شیراز غنی شده با پروتئین خشک از برخی گونه‌های ماهی معمولی در بنگلادش انجام شد و کیفیت‌های تغذیه‌ای، حسی و ایمنی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در بنگلادش، ماهی منبع اصلی دریافت پروتئین روزانه میلیون‌ها نفر است اما بیشتر ماهی‌ها در اینجا به‌عنوان ماهی تازه مصرف می‌شوند که در حین حمل و نقل و بازاریابی بسیار مستعد آسیب هستند.

بنابراین، یک رویکرد نوآورانه برای فرآوری ماهی برای جلوگیری از آسیب و افزایش ماندگاری در عین حفظ کیفیت های تغذیه ای برای تسهیل استفاده کارآمدتر از ماهی به عنوان منبع پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری انجام شد.

پنج گونه ماهی فراوان بومی شامل ماهی‌های بومی کوچک (SIS) و ماهی کپور برای تهیه پودر گوشت ماهی غنی‌شده با پروتئین خشک استفاده شدند.

پودر

بیوشیمیایی، عناصر کمیاب، حسی، شمارش زنده زنده (TVC)، pH، مقدار پراکسید و بازسازی رطوبت طی دوره نگهداری 90 روزه با روش‌های تحلیلی استاندارد انجام شد.

بارهای میکروبی در دوره 90 روزه در پایان دوره نگهداری 90 روزه در محدوده قابل قبولی قرار داشت یافته‌های ما بر اساس ویژگی‌های بیوشیمیایی، ویژگی‌های حسی و میکروبی نشان می‌دهد که پودر گوشت ماهی خشک شده با مواد مغذی ماکرو و ریزمغذی به‌ویژه پروتئین‌ها غنی شده‌اند و می‌توانند با خیال راحت حداقل تا 3 ماه برای کاربردهای غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

ماهی تقریباً 16 درصد از پروتئین های حیوانی را تأمین می کند و سهم قابل توجهی در بهبود اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه، ویتامین های محلول در چربی و ریزمغذی های مورد نیاز زندگی روزمره در سراسر جهان دارد.

در بنگلادش، ماهی یک غذای غیرقابل تقلید با منبع حیوانی در رژیم غذایی میلیون ها نفر است که تقریباً 60 درصد از پروتئین حیوانی دریافتی را به میزان 18.1 کیلوگرم برای هر نفر در سال تشکیل می دهد.

بنگلادش، این کشور دارای منابع آبی متفرقه و فراوان با 267 گونه ماهی آب شیرین با تولید سالانه 3.1 میلیون تن است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.