با مصرف حبوبات فله مشهد همیشه خوشبو و جذاب باشید

قطعا تا زمانی که از حبوبات فله در مشهد صحبت می کنیم باید در مورد نخود لوپین هم صحبت کنیم که همیشه با هم همراه هستند اما هر کدام از آن ها فایده ای متفاوت با دیگری دارند، اگرچه لوپین مانند نخود زیاد خورده نمی شود، اما توصیه می شود به آن توجه کنید زیرا:
یکی از غنی ترین انواع غلات با فیبر غذایی است، بنابراین برای بیماران دیابتی مناسب است، زیرا فیبر باعث کند شدن روند جذب گلوکز و در نتیجه کاهش قند خون بالا می شود.

مناسب برای بیماران قلبی و عروقی، زیرا فیبر غذایی کلسترول مضر خون را کاهش می دهد و از سرطان معده و اختلالات گوارشی محافظت می کند.

تمر هندی برخلاف نخود برای کسانی که از لاغری رنج می برند توصیه می شود، زیرا می توان آن را برای افزایش وزن و افزایش اشتها مصرف کرد.

حبوبات

برخی از متخصصان توصیه می کنند که لوپین تلخ مصرف نشود زیرا حاوی مواد مضر برای بدن است، اما باید قبل از مصرف آن را خوب بجوشانید.علیرغم فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، اغلب در سفره های غذایی ما یافت نمی شود، زیرا:
لوبیا قرمز یکی از حبوباتی است که بدن برای رشد به آن نیاز دارد و حاوی درصد بسیار بالایی پروتئین به شرط تازه برداشت شدن است که تقریباً رقیب پروتئین های حیوانی است.

تحریک ضربان قلب، زیرا حاوی درصدی از ماده ای به نام “اینوزیت” است.
آرام کردن اعصاب
– و ادرار آور
– خون را تصفیه می کند و کبد و لوزالمعده را تقویت می کند.

این مطالعه نشان داد که لوبیا می تواند از دست دادن گلوله های سفید خون از بدن جلوگیری کند، زیرا حاوی درصد بالایی از اسید نیکوتینیک است که به تجدید گلوله های خون کمک می کند و همچنین حاوی ماده ای به نام “بنتونین” است که در بدن بسیار مفید است. پاکسازی بدن و پاکسازی آن از سموم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.