با مصرف خرما بم از شر جوش های صورت خود راحت شوید

امروزه مردم به دلیل فواید و خواص تغذیه ای و درمانی که از آن برخوردار هستند به خوردن خرما بم علاقه مند شده اند، عواملی در قیمت خرما موثر است که مهم ترین آن کیفیت است، در ادامه در مورد فواید خرماهای دارویی صحبت خواهیم کرد.

با ما همراه باشید. ما خرما گیاهی تک لپه ای از خانواده خرما است که میوه خوراکی آن دارای هسته ای سخت با پوست نازک و طعمی شیرین است که به صورت خوشه ای بزرگ از شاخه آویزان است.

و برگ های آن بزرگ است. درختان نخل در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کنند. ارتفاع کف دست از 10 تا 20 متر یا بیشتر می رسد. خرما یکی از قدیمی ترین میوه هایی است که توسط انسان کشت شده است.

از شاخ و برگ درختان خرما سبدهای وزیر و نان از خمیر خرما و شراب و عسل از میوه خیس خرما می سازند و این مرحله قبل از خرمای کاملا رسیده است که حاوی رطوبت بیشتر و قند کمتری نسبت به کامل است.

خرمای رسیده و میوه خرمای نارس بهترین خرما البرنی، الاجوا، البرحی، الخدیری، البیرم، الخلاص، البربان، المجدول، حلاوی، الجبجاب، ال. -خستوی ….. خصوصیات خرما:

خرما در یک هفته در مرحله رشد و نمو می گذرد. از مرحله طلا که آغاز و بهار خرما است شروع می شود و در این مرحله گرده خرما تا زمانی که به نوع سفت و سبز رنگ می رسد اهمیت دارد و پس از چندین مرحله تبدیل به مرطوب (خرماهای جدید) و در نهایت آن می شود.

بیشتر خشک می شود به طوری که به آن خرمای خشک می گویند. بنابراین خرمای مرطوب رطوبت بیشتری نسبت به خرمای خشک دارد.

مزاج خرما گرم و مرطوب است. خرمای مرطوب رطوبت بیشتری نسبت به گرما دارد. پس برای کسانی که مزاج گرم دارند بهتر است از خرمای تازه آن استفاده کنند تا خرمای رسیده که کمی خشک شده است.

خرما به دلیل طبع گرمی که دارد بدن را گرم می کند و به سرعت تبدیل به صفرا می شود که مزاج گرمی نیز دارد. پس برای افرادی که مزاج سرد دارند مفید است. بهترین فصل مصرف، فصول سرد سال است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.